Zelf toepassen

Hoe pas je als trainer of als speler deze methode zelf toe?

Het begint natuurlijk met een introductie.
Hiervoor kom ik met enkele van de 16 voetbaltests langs. Dit doen we tijdens jullie eigen trainingsmoment.
Tijdens deze training maken we er een uitdagend competitief uurtje van.
We delen het team in 2 groepen en deze gaan tegen elkaar strijden voor de eer.
Wie gaat er winnen? Team 1 of Team 2? En dat gaat als volgt:

Spelers krijgen de kans om diverse persoonlijke records neer te zetten op het gebied van snelheid, schotkracht, sprongkracht, dribbel en passing. Naast het feit dat je fanatiek bezig bent met individuele kwaliteiten, creëert elke speler zo een individueel uitgangspunt om te verbeteren voor al die bovengenoemde voetbalkwaliteiten. En dat is het doel van deze training.
Een extra leuk element is natuurlijk dat je een gemiddelde van alle spelers in je groep krijgt, en daarmee een eindscore en zelfs een dagwinnaar.
Uiteraard sluiten we de training af met een lekkere partij zoals het hoort.

Tijdens deze partij voert FPR de behaalde resultaten in de FPR app en die berekent het tot een eindscore.
Aan het eind van de training heeft elke speler een eigen FPR-kaart die hij vanaf nu kan gaan verbeteren door af en toe testjes te doen en daarmee zijn eigen (F)PR kan gaan verbeteren op elk gebied dat hij wil.

Als trainer kun je nu wanneer het jou uitkomt een volgende FPR oefening aanbieden.
Die scores voer je na de training weer in de app en  aan de hand daarvan zien spelers hun vooruitgang.
Zowel door de scores als grafieken in de app.

Extra handig omdat je zelf kan kiezen wanneer je het aanbiedt, maar ook handig om te gebruiken met onhandige trainingsaantallen.
Er ontstaat een stukje zelfstandigheid. En spelers krijgen hun vooruitgang in beeld.

Ook zie je in cijfers terug wie er echt boven uit steekt, (dit kan je vergelijken met hogere elftallen)
Of welke speler wat extra aandacht moet besteden aan bepaalde onderdelen.

Met FPR til je amateurvoetbaltraining naar een hoger niveau.